מדוע מגבות נייר סופגות יותר ומה נחשב לנייר סופג איכותי?

מגבות נייר סופג סופר פאוור

ממגבות נייר לידיים ועד לנייר סופג – מה נחשב לאיכותי, ואיך תדעו לבחון את טיב המוצר שאתם מחפשים.

בין אם אתם מנקים לכלוך מהשיש או שאתם מנגבים את הידיים והפנים, אתה רוצים מגבת נייר חזקה, סופגת ורכה למגע. עם מבחר מותגים ענק שמוצע לצרכנים בשוק, קשה לדעת איזה מן המוצרים שמציעים לכם איכותי ואמין ועומד בכל הקריטריונים הנדרשים.

זה יכול להיות ממש מבאס – לשטוף את הפנים, לנגב אותם, ולמצוא שאריות נייר שנדבקו אליו באמצע פגישה חשובה. גם בעת ניקיון הבית, כשזקוקים לנייר סופג, רוצים שהוא יוכל לנקות משטחים לחלוטין, מבלי להשאיר סימנים או שאריות.

זו למעשה התלונה המובילה של הצרכנים בעל הנוגע למוצרי מגבות נייר או נייר סופג. במאמר נפרט על הסיבות לכך שיש סוגי נייר שונים שסופגים אחרת, נקרעים אחרת ומגיבים אחרת לרטיבות.

מדוע מגבות נייר סופגות יותר ומה הופך אותן לסופגות ?

מגבות הנייר הן אחד ממוצרי נייר הטישו הנפוצים ביותר. הם משמשים בעיקר במטבחים או בחדרי אמבטיה, שם אנשים בוחרים להשתמש בהן בשל המבנה הסופג המיוחד שלהן השונה אותם משאר מוצרי נייר הטישו.

מה הופך מגבת נייר לטובה?

מגבות נייר מורכבות מחומר צמחי טחון הנקרא תאית, שיכול להכיל עץ, כותנה וצמחים אחרים. המולקולות של התאית הן למעשה סוכר, אבל לא מהסוג שאתם אוכלים, שמושך אליו מולקולות מים. לכן, מגבות נייר מעולות באיסוף לחות ונוזלים.

ניתן לייצר מגבת נייר באמצעות עיסת נייר בתולי או ממוחזר שמקורו בגידולי עץ או סיבים. כמו כן, ניתן להלבין את העיסה במהלך תהליך הייצור כדי להבהיר את צבע הנייר. בהתבסס על הרגלי הצריכה וההעדפות של הלקוחות, סוגי העיסות המשמשים בייצור עשויים להשתנות. למרות שהסוג הנפוץ ביותר הוא עיסת תאית, מתפתחת מגמה של שימוש באפשרויות ידידותיות יותר לסביבה כגון עיסה ממוחזרת או עיסת במבוק.

*עובדה מעניינת: העיצוב של מגבות הנייר עשוי למעשה מחריצים קטנים שעוזרים להן לספוג טוב יותר ולאחוז טוב יותר את הנוזלים. נרחיב על כך בהמשך.

זכרו, בעת רכישת נייר סופג לידיים או למטבח חשוב לבחון כמה שכבות נייר כל מותג מציע. מותגים שונים מציעים 2 או 3 שכבות, וגם גודל הנייר עשוי להשתנות. פעמים רבות הנייר מתומחר לפי משקל, מה שעשוי להקל מעט על הבחירה. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון, שיש מגבות נייר לידיים ולמטבח שמגיעות בגלילים, אחרות מגיעות ביחידות (נייר סופג חתוך) ומגוון דרכים נוספות. כמו כן, כדאי לוודא שהמתקן לנייר ניגוב ידיים מתאים לנייר שרציתם.

איך בוחנים את איכות הנייר?

  1.     קליטה – כמה נוזלים הנייר מסוגל לספוג. זהו הקריטריון המשמעותי ביותר והמשפיע ביותר על בחירות הצרכנים.
  2.     עמידות – מהו חוזק הנייר ועמידותו בפני ניקוב. בבדיקה זו כוח גבוה יותר הוא התוצאה הרצויה ביותר, כלומר, ככל שקשה להחדיר את האצבע ולנקב את הנייר, כך הנייר עמיד יותר ואיכותי יותר.
  3.     חוזק (יבש) – עד כמה קל לקרוע את הנייר הסופג כשהוא יבש. ככל שקל לקרוע אותו, כך טוב יותר.
  4.     חוזק (רטוב) – עד כמה קל לקרוע את הנייר הסופג כשהוא רטוב.

מה מבדיל בין סוגי מגבות הנייר השונים?

על פני השטח של יריעת מגבת נייר ישנן נקבוביות וחורים זעירים המדמים מראה ספוגי. המבנה המיוחד הזה עוזר למגבות הנייר לספוג יותר. לא מעט סוגי ניירות עם ספיגה גבוהה נועדו לחקות את צורת הספוג, כך שמגבת הנייר יכולה להידמות לו גם ביכולת הספיגה.

דבר נוסף שגורם למגבות נייר לבלוט הוא המבנה הארוג בצורה רופפת. מבנה מיוחד זה מאפשר לנוזל לעבור בין סיבי הנייר במגבת, וכך מגדיל את היכולת של המוצר לספוג יותר ממוצרי נייר טישו אחרים. תהליכי הבלטה וקרפינג עוזרים להשיג את האפקט הזה.

מגבות נייר, קרפינג והבלטה

הקרפינג יוצר אזורים פתוחים יותר בנייר כדי שהנוזל יוכל לחדור פנימה בין קשרי הסיבים השונים בנייר. הוא יוצר מבנה מקופל בתוך יריעת מגבת הנייר, שנותן לנוזלים חללים קטנים לחדור אליהם ולוכד אותם.

במהלך תהליך ההטבעה, משטח מגבת הנייר מעוטר. ניתן להעביר כל סוג של צורה על הנייר על ידי גלילי הבלטה שתוכננו במיוחד. מלבד לגרום למוצר להיראות יפה יותר, תהליך זה יוצר גם מרווח בין שכבות הנייר, מה שעוזר למגבת לספוג ולהחזיק כמויות גדולות יותר של נוזל. מרבית החברות המייצרות נייר טואלט, טישיו, מגבות נייר לפנים או לידיים וסוגי נייר נוספים מטביעים סמל של המותג או איור קבוע שמסמל אותם או את רכות הנייר.

נייר סופג, מגבות נייר ומוצרי נייר איכותיים מבית IROLL

בחברת IROLL מכירים את הצרכים שלכם היטב. אצלנו שמים דגש על רכות, איכות ואמינות המוצר מבלי להתפשר על הפונקציונליות שלו ונוחות השימוש.
כעדות לכך לקוחותינו שהתנסו במוצרי מגבות הנייר והבינו את האיכות והיתרונות של מגבות הנייר של איירול, מקפידים להמשיך ולצרוך את המוצרים שוב ושוב, הגלילים הארוכים מאפשרים שימוש ממושך לתקופה ארוכה יותר ולכן אין צורך בהחלפת הגלילים בתדירות גבוהה בהשוואה לגלילי נייר של מתחרים, כמו כן ניתן לרכוש מגבות נייר סופג super towel במארזים משתלמים.

בין מבחר המוצרים שלנו נייר מגבת דו-שכבתי חזק וסופג, מטליות נייר מגבת דמוי בד דו-שכבתי עם ספיגה ורכות מוגברת, וכן מבחר מוצרים נוספים שכוללים ממחטות אף 2 שכבות ו- 3 שכבות, נייר טואלט 3 שכבות ו- 2 שכבות ועוד. כל זאת אנו משווקים לצד מוצרים משלימים ומתקני נייר איכותיים עם טכנולוגיות מתקדמות, שמבטיחות שימוש יעיל ונוח שמתאים לאורח החיים המודרני.

יאי! המוצר בסל קניות שלך.

טיפ: לא לשכוח להציץ בחבילות או במוצרים נלווים, אתם יכולים לחסוך עד 30%!

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה
IRoll מתקני נייר חכמים
היי מה שלומך?
שמחה שהתעניינת לגבי המוצרים שלנו.

יש לך שאלות? אפשר לכתוב לי כאן ואשתדל לענות בהקדם
דילוג לתוכן