6 סיבות מדוע שימוש במגבות נייר עדיף על מתקני ייבוש אוויר

מגבות נייר או מתקן לייבוש

מגיפת הקורונה גרמה לכולם להיות קצת יותר זהירים ולהימנע ככל שניתן מהתפשטות של חיידקים, וירוסים ופתוגנים, בעיקר בחללים סגורים, ובפרט במרפאות, קליניקות, בתי עסקים, משרדים ובתי מגורים.

עם התפרצות המגפה התבשרה אוכלוסיית העולם כי שטיפת ידיים היא אחת הדרכים היעילות ביותר להפחית את התפשטות הוירוס. אולם, נתון זה רלוונטי גם לפתוגנים אחרים, ולא רק לוירוס הקורונה. המסקנה הנה חד משמעית – חיוני ליישם תוכנית היגיינת ידיים, המאפשרת לאנשים לשטוף ולייבש היטב את ידיהם בכל מרחב, ציבורי ופרטי כאחד.

ידיים יבשות הן השלב האחרון והקריטי בהליך שטיפת הידיים

שתי שיטות פופולריות לייבוש ידיים כוללות מגבות נייר או מייבשי אוויר. עם ההבנה שמייבשי אוויר יכולים להגביר את כמות הפתוגנים על האצבעות ולהשאיר את הידיים מלוכלכות יותר ממה שהיו לפני הייבוש, נראה, שהשימוש במגבות נייר לייבוש ידיים מסיר את החיידקים ביעילות ומפחית את הסיכוי להדבקה או התפתחות זיהומים.

מה עדיף – מגבות נייר או מתקן לייבוש ידיים?

אספנו 6 יתרונות בולטים שמוכיחים, שייבוש ידיים באמצעות מגבות נייר יעיל ובטוח יותר מייבוש באמצעות מייבשי אוויר.

  1. מגבות נייר היגייניות יותר

פתוגנים יכולים להישאר על כפות הידיים של אנשים גם לאחר שהם שוטפים את ידיהם במים וסבון. שימוש במגבות נייר לצורך ניגוב הידיים מסייע להסיר חלק ממחוללי המחלות שנותרו עליהן. התנועה  הפיזית מסייעת להסיר את הפתוגנים הללו ולהימנע מהדבקה.

בניגוד למגבות הנייר, מייבשי אוויר יכולים למעשה להגדיל את כמות החיידקים על ידיהם של המשתמשים בהם. מחקרים מודרניים מאשרים שמייבשי ידיים מפיצים חיידקים מהאוויר לידיים של האנשים.

  1. מגבות נייר מפחיתות את כמות החיידקים בחלל

מייבשי אוויר מסירים מים ולחות מידיו של המשתמש על ידי לחץ אוויר. כל חלקיקי מים ופתוגנים שנותרו מוסרים מידיו של המשתמש לאוויר ולמשטחים שמסביב, ביניהם הכיור, השיש, משטחי עבודה, ידיות, דלתות ועוד. כאשר נוגעים במשטחים הללו, פתוגנים נצמדים לידיים של האנשים ועוזבים את החלל יחד איתם, מה שמגדיל את הסיכון לזיהום צולב. פתוגנים שעפו לאוויר עשויים להישאר שם עד 15 דקות.

טיפ מהמומחים – זיהום צולב הוא העברה של פתוגנים מחלק אחד של הבניין לאחר. לדוגמה, ללא הליכי כביסה וייבוש נאותים, פתוגנים מחדר השירותים יכולים להישאר על הידיים של הצוות ולהגיע למטבח.

מגבות נייר מורידות את הסיכון להפצת פתוגנים באוויר, ומקטינות את הסיכון לזיהום משטחים סמוכים. הם לוכדים פתוגנים ולחות מידיו של המשתמש ואז ניתן פשוט להשליך אותם לתוך כלי אשפה סמוך.

ניתן להשתמש במגבות נייר גם כדי לסגור ברזים ולפתוח דלתות כך שהמשתמשים השונים  לא יצטרכו לבוא במגע עם משטחים עתירי מגע אלו, שימוש במתקן לנייר סופג חכם עם חיישן פותר משמעותית את נושא החיידקים.

  1. מגבות נייר מהירות יותר ממייבשי אוויר

עם מתקן מגבות נייר, המשתמש פשוט תופס מגבת נייר, משתמש בה ומשליך אותה לפח האשפה. עם מייבש ידיים המשתמש נאלץ להמתין עד דקה שלמה כדי להגיע לייבוש מלא.

אף על פי שההבדל אולי לא נראה גדול, שניות אלו מספיקות כדי להרתיע משתמשים אחרים להמתין בתור למייבש הידיים ובמקום זאת לעזוב את המקום מבלי לייבש את הידיים או מבלי לשטוף אותן כלל.

ידיים רטובות מפיצות יותר פתוגנים מאשר ידיים יבשות, ואנשים שעוזבים בלי לייבש ידיים מעמידים את המבנה והנוכחים בו בסיכון מוגבר להתפשטות חיידקים וזיהום צולב.

  1. מגבות נייר שקטות יותר ממייבשי אוויר

מייבשי אוויר מפיקים רעש. חלק מהמייבשים שמיוצרים ומשווקים בשוק עלולים להפיק רעש חזק במידה זהה לרעש שמפיקה משאית שעוברת במקום. רעשים חזקים עלולים להפריע לפעילויות שונות, ולכן פחות מתאימים למגוון סוגים של עסקים, למשרדים, למרפאות, וגם לא לבתי מגורים.

  1. אקולוגיה ושמירה על הסביבה

אחת התלונות העיקריות הקשורות למגבות נייר היא שהבחירה בהן לא ברת קיימא בגלל פסולת הנייר. עם זאת, מגבות נייר ניתנות למחזור בקומפוסט ומבטיחות ניקיון מפסולת.

בנוסף, כדי למזער את ההשפעות הסביבתיות, מגבות נייר יכולות להיות עשויות מחומרים מתכלים.

  1. זמין כפתרון ללא מגע

כדי לצמצם עוד יותר את התפשטות החיידקים, התקנת מכשירי מגבות ידניים ללא מגע, חד-פעמיים, מבטיחה שאנשים נוגעים רק במה שהם צריכים ועושים שימוש רק בכמות הנייר שלה הם זקוקים. לא רק שמכשירי מגבות ללא נגיעה בידיים מפחיתים את התפשטות הפתוגנים בסביבה בה הם נמצאים, אלא שהם גם יכולים להפחית את כמות הפסולת המיותרת.

למרות שמייבשי אוויר משווקים כפתרונות ללא מגע, האוויר המיוצר לייבוש ידיים יכול למעשה להגביר את התפשטות החיידקים ולהעמיד את המבנה, החלל והאנשים שנמצאים בו בסיכון גבוה יותר להתפרצות.

הכירו את המתקן החדשני של IROLL

חברת IROLL, המתמחה בפיתוח וייצור של מוצרים חכמים, אשר מטרתם להפוך את הרגלי ההיגיינה להרבה יותר נקיים, חסכוניים ונוחים, פיתחה מתקן חדשני עם עין אלקטרונית, המכונה ” sense“, שמספק את הפתרון המושלם למטבחים, חדרי השירותים, קליניקות, משרדים ועסקים.

את המתקן ניתן להתקין בקלות על כל דלת, קיר או דופן ללא צורך בקידוח. המתקן ניתן להתאמה אישית, כך שגם לבעלי קושי בניידות יכולה להיות גישה קלה ונוחה.

למה המתקן של איירול מיועד?

המתקן ” Sense” סוגר את גליל הנייר שבתוכו ושומר עליו נקי מחיידקים, רטיבות, לכלוך ומגע. הוא כולל מנגנון אוטומטי עם חיישן, שמאפשר לשלוט בכמות הנייר שצריכים לעשות בה שימוש ללא מגע אדם. סוג הנייר שמותקן במכשיר הינו עבה ואיכותי, כך שניתן לחסוך באופן משמעותי בכמות הנייר שעושים בה שימוש.

יתרונותיו הרבים של מתקן ” Sense” כוללים גם עיצוב מודרני ונקי, שימוש בשיטות חדשניות וחומרי גלם ברמה גבוהה מאוד, המבטיחים עמידה בתווי תקן לצד עמידות לאורך שנים רבות.

המתקן עובד על סוללות, כך שהוא לא מצריך חיבור לחשמל, ולכן מתאים להתקנה בכל מקום או חלל.

לרכישת מגבות נייר IFRESH במארזים משתלמים במיוחד עם מתקן או ללא מתקן ליחצו כאן

לסיום,

מגבות נייר הן שיטת הייבוש הטובה ביותר להגבלת פתוגנים שנותרו על הידיים במהלך תהליך הייבוש, ולהגבלת פתוגנים באוויר ובמשטחים שונים. הם גם מייבשים ידיים מהר יותר וביעילות רבה יותר יותר ממייבשי אוויר, ובשימוש עם מתקנים ללא מגע, כמו מתקן “Sense” מאפשרים להפחית את השימוש בנייר ואת התפשטות הפתוגנים.

 

יאי! המוצר בסל קניות שלך.

טיפ: לא לשכוח להציץ בחבילות או במוצרים נלווים, אתם יכולים לחסוך עד 30%!

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה
IRoll מתקני נייר חכמים
היי מה שלומך?
שמחה שהתעניינת לגבי המוצרים שלנו.

יש לך שאלות? אפשר לכתוב לי כאן ואשתדל לענות בהקדם
דילוג לתוכן